دریافت کد یکتا بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین

هموطنان عزیز جهت دریافت کد یکتا بیمه شخص ثالث خود کافیست بر روی لینک زیر کلیک کرده و از سامانه بیمه مرکزی استعلام خود را دریافت نمایید شما عزیزان می توانید در این استعلام تاریخ شروع و پایان بیمه نامه خود را مشاهده نمایید.

سامانه استعلام بیمه مرکزی

کد یکتا بیمه مرکزی چیست؟

این کد جایگزین بیمه نامه کاغذی شده است به طوری که هنگام صدور بیمه شخص ثالث این کد توسط شرکت بیمه گر برای شما ارسال خواهد شد و همچنین این کد توسط بیمه مرکزی تولید و برای هر بیمه نامه به صورت منحصر به فرد ایجاد می شود طبق قانون جدید دیگر نیازی به داشتن بیمه کاغذی نیست به همین خاطر کد یکتا جایگزین این بیمه کاغذی شده است همچنین توجه داشته باشید ارگان ها و پلیس بیمه نامه کاغذی را از شما نخواهند خواست و خودشان با استعلام می توانند سوابق بیمه نامه شما را به صورت آنلاین مشاهده نمایند و همچنین شما می توانید کد یکتا را در مواردی به ارگان ها و ادارات و …. در صورت درخواست ارائه دهید.

بیمه ثالث و بدنه

شما عزیزان با ورود به سامانه بیمه مرکزی از روش های اعلام شده می توانید این کد را دریافت نمایید و همچنین در صورت نیاز می توانید از بیمه نامه خود در این سامانه چاپ گرفته و همراه خود داشته باشید.

برخی از سوالات شما عزیزان

در صورتی که بیمه شخص ثالث خود را تمدید نکنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

عدم تمدید بیمه شخص ثالث عوابق بسیار زیادی برای شما خواهد داشت که به برخی از آنها خواهیم پرداخت :

1- در صورتی که پلیس به هر دلیلی شما را متوقف کند اولین بررسی که خواهد کرد این است که آیا بیمه دارید یا خیر در صورتی که بیمه نامه معتبر و فعال نداشته باشید خودرو شما علاوه بر جریمه به پارکینگ منتقل خواهد شد که در این صورت باید علاوه بر پرداخت خسارت و هزینه پارکینگ و جریمه ها و …. بیمه نامه فعال نیز تهیه نمایید تا بتوانید خودرو را از پارکینگ خارج کنید زیرا داشتن بیمه شخص ثالث اجباری می باشد.

2- در صورت عدم تمدید بیمه شخص ثالث به تعداد روز هایی که بیمه ندارید باید جریمه پرداخت کنید که ممکن است به مرور زمان این جریمه ها بسیار بالا رود.

3- اگر بیمه شما تمام شده باشد به خسارت بخورید باید کل هزینه ها را خودتان جبران کنید و دیگر حمایت شرکت های بیمه ای را نخواهید داشت که اگر خسارت بالا باشد ممکن است عواقب جبران ناپذیر برای شما داشته باشد.

4- این عدم تمدید ها باعث ایجاد سابقه منفی برای شما خواهد شد به طوری که اگر زمانی برای صدور بیمه شخص ثالث اقساطی اقدام کنید در اکثر شرکت ها بیمه اقساطی شما صادر نمی شود زیرا شرکت های بیمه به دنبال افرادی هستند که به صورت منظم اقساط خود را پرداخت کنند زیرا در صورت تصادفات این خود بیمه گذار است که ضرر خواهد کرد به همین دلیل نمایندگان بیمه و یا شرکت ها در اکثر مواقع بیمه اقساطی برای این افراد صادر نمی کنند.

4.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *